Váš nákupný košík je prázdny

Prehľad systémov

Keď 23. februára 1892 nemecký inžinier Rudolph Diesel patentoval svoj vynález, určite netušil čo tým spôsobí. Síce ešte pár rokov uplynulo kým sa začal nový druh spaľovacieho motora masívnejšie presadzovať, ale dnes môžeme skonšatovať, že ovládol motoristický svet.

Prvé vstrekovacie čerpadlá boli radové, tzn. výtlačné elementy boli uložené v rade za sebou a každému valcu bol priradaný jeden element.

Nasledovali čerpadlá rotačné, kde výtlačný element bol spoločný pre všetky valce a zároveň slúžil ako rozdeľovač paliva.

Systémy regulácie dodávky paliva, časovania vstrekovania a studeného štartu sa postupne menili od úplne mechanických riadených priamo obsluhou stroja, cez rôzne mechanické prípadne termické závislosti jedného parametra na druhom až po moderné plne elektronicky riadené čerpadla EDC. Dá sa povedať, že vrcholom u čerpadiel je rotačné radiálne čerpadlo riadené elektromagnetom. Dosiahnuté maximálne vstrekovacie tlaky sa vyrovnajú systémom common rail 2.generácie.

Ďaľším stupienkom vývoja je systém vstrekovania čerpadlo-tryska (pumpe-duse). Pre každý valec je priradená jedna jednotka čerpadlo-tryska. Systém pracuje s veľmi nízkym systémovým tlakom (max.15bar) a tvorba v a distribúcia vysokého vstrekovacieho tlaku je prenechaná iba na združené jednotky.  Systém veľmi hojne výužívaný koncernom VW. Dnes je jeho vývoj zastavený, nakoľko splniť emisné predpisy EURO IV by bolo veľmi obtiažne a nákladné.

Už cca od roku 1998 automobilky Mercedes-Benz a FIAT začali na trh uvádzať vznetové motory so systémom vstrekovania common rail. Ide o systém, kde ku každému vstrekovaču jednotlivého valca je privádzaný tlak zo zásobníka spoločného pre všetky vstrekovače (odtiaľ názov common rail). Vstrekovače sú riadené eletromagnetom, alebo piezočlenmi. Tlak v zásobníku je riadený riadený riadiacou jednotkou motora EDC. V súčasnosti je to jediný ďalej vyvíjaný systém vzhľadom na čoraz náročnejšie emisné predpisy, ktoré ako jediný dokáže plniť.

 

Chcete vedieť aký systém vstrekovania paliva máte vo svojom vozidle?

Konaktujte nás...

Kde nás nájdete?

Auto servis

Pondelok - piatok: 7.30 - 16.00
Ul. Červeného kríža.
Námestovo 02901

0905 915 482

DIESEL Servis

Pondelok - Štvrtok: 7.30 - 16.00

Piatok: 7.30 - 12.00

Sobota-Nedeľa: ZATVORENÉ

Ul.Polom 1017, Námestovo 02901

0905 154 524

Autodiely

043/552 30 53
0907 201 116
matus@ekocar.sk

Odberné miesto pre eshop. Predaj Autodielov

Pondelok - piatok: 7.30 - 16.00
Ul. Červeného kríža.
Námestovo 02901